Menu:

Kontakt

Auto Retro
tel. + 48 514 500 514
tel. + 48 511 557 511
tel. + 48 518 999 518

Mercedes-Benz

Historia trójramiennej gwiazdy, synonimu ekskluzywności i jakości w branży motoryzacyjnej narodziła się ponad 100 lat temu. Twórcami marki byli trzej panowie oraz córka jednego z nich, krórej imię dało początek sadze jednych z najbardziej popularnych i docenianych samochodów na świecie.

Historia Mercedesa

Wraz z wynalezieniem silnika szybkobieżnego i samochodu, Gottlieb Daimler i Karl Benz, niezależnie od siebie, położyli w latach 80-tych XIX wieku podwaliny pod rozwój motoryzacji. Z pomocą darczyńców i współudziałowców wnieśli wyniki swoich badań konstrukcyjnych do własnych przedsiębiorstw: Benz założył w grudniu 1883 roku w Mannheim firmę Benz&Co., natomiast w listopadzie 1890 roku powstała w Cannstatt firma Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG).

Aby uczynić swoje produkty znanymi i rozpoznawalnymi, obie firmy szukały charakterystycznego znaku towarowego. Najpierw znakami firmowymi były nazwiska samych wynalazców, "Benz" i "Daimler", które gwarantowały pochodzenie oraz jakość silników i pojazdów. O ile jednak chroniona marka "Benz&Co."nie zmieniała się i jedynie koło zębate z roku 1903 zastąpił w roku 1909 wienic laurowy otaczajacy nazwisko Benz, o tyle produkty Daimler-Motoren-Gesellschaft otrzymały na przełomie wieków całkiem nową markę - "Mercedes". Nazwa Mercedes pochodziła od hiszpańsko brzmiącego imienia córki jednego z pierwszych i jak się okazało jednego z najbardziej wymagających klientów Daimlera, Emila Jellinka. Był to człowiek nowoczesny i zakochany w sporcie, dzięki pieniądzom wyznaczał sobie do realizacji coraz to większe cele. Jednym z nich było posiadanie sportowego samochodu. Pod koniec XIX wieku Jellinek otrzymał od DMG swój pierwszy samochód - pojazd z napędem pasowym i dwucylindrowym silnikiem o mocy 6 KM. Osiągi auta nie przekonały jednak do siebie austriackiego przedsiębiorcy, który zamówił w niemieckiej firmie kolejny model. W odpowiedzi na wymagania klienta Daimler zbudował model "Phonix" z zamontowanym z przodu silnikiem 8-konnym. Oba dostarczone we wrześniu 1898 roku automobile były pierwszymi na świecie pojazdami drogowymi z silnikiem czterocylindrowym. Konstrukcję smocodu zaś opracował partner Daimlera, Wilhelm Maybach.

Drogi firmy Benza i Daimlera zbiegły sie na skutek zmian w niemickeij gospodarce, które były zainicjowane przez rząd tego kraju w trakcie trwania I wojny światowej. Oba przedsiębiorstwa, które dotąd konkurowały ze sobą zarówno w dziedzinie budowy silników oraz karoserii samochodów zostały związane specjalnym porozumieniem gwarantującym im stabilność ekonomiczną. Oficjalny mariaż nastąpił 28 czerwca 1926 roku a współpraca w nazwie Daimler-Benz okazała się jedną z najdłuższych w historii motoryzacji. W takim bowiem związku obie firmy przetrwały do 1998 roku.

Auto Retro - Historia Niemiecki koncern zdecydował się na wykupienie większości udziałów w amerykańskiej firmie Chrysler. Obie firmy miały zyskać niewątpliwie wiele korzyści. Daimler-Benz otrzymał możliwość większego dostępu do rynku amerykańskiego zaś Chrysler liczył na udostępnienie zaawansowanej i niezawodnej technologii, z której słynęły dotąd modele Mercedesa. Alians otrzymał nową nazwę DaimlerChrysler. "Małżeństwo" niemiecko-amerykańskie przetrwało do 14 maja 2007 roku. Ze względu na coraz słabszą kondycję finansową Chryslera, Daimler zdecydował się odsprzedać akcje konsorcjum finansowemu Cerberus. Rozstanie pozwoliło niemickiej spółce ponownie rozjaśnić blask trójramiennej gwiazdy, zaś Chrysler mógł liczyć na spłatę swoich długów.

Od początku swojej działalności niemieckie przedsiębiorstwo starało się budować samochody w oparciu o kilka kluczowych kryteriów: jakość, innowacja i bezpieczeństwo. Nic więc dziwnego, że za produkty, które z dumą mogą obnosić się takimi walorami klienci są w stanie zapłacić więcej niż przeciętnie u innych producentów.

Dzisiejsza kolekcja obejmuje zbiór 550 pojazdów. Wśród nich jest 350 samochodów osobowych, 140 aut wyścigowych i 60 pojazdów użytkowych marki Mercedes-Benz.

Mecedes Retro Do nawiększych modelowych tuz można zaliczyć między innymi takie konstrukcje jak: